Imperium i rebelianci po tej samej, jasnej stronie Mocy? Są takie cele, dla których nawet najzagorzalsi wrogowie połączą siły, by wspólnie czynić dobro.

Takim celem jest uśmiech i radość chorych dzieci. W środę 22 listopada małych pacjentów naszego szpitala odwiedziły postacie z najdalszych zakątków galaktyki! W rolę świętych Mikołajów z workiem prezentów wcielili się bohaterowie popularnej na całym świecie sagi „Gwiezdne Wojny”. Członkowie Polskiego Garnizonu Legionu 501 oraz Imperium Mocy – dwóch organizacji kostiumowych zrzeszających fanów gwiezdnej sagi, po raz kolejny połączyli siły po to, by wywołać uśmiech na twarzach dzieci, które na co dzień zmagają się z ciężkimi chorobami, a szpital z konieczności jest niemal ich drugim domem.

W zeszłym roku „gwiezdna ekipa” odwiedziła z prezentami podopiecznych Szpitala Klinicznego nr 1 w Zabrzu. – Tym razem chcieliśmy sprawić niespodziankę dzieciom, które przebywają na oddziałach Górnośląskiego Centrum Zdrowia Dziecka. Oprócz postaci znanych zarówno z filmów, jak i seriali rysunkowych umiejscowionych w świecie Gwiezdnych Wojen, towarzyszyło nam też trochę prezentów – mówi Krzysztof Wencel, członek Legionu 501, który w szpitalu pojawił się w zbroi szturmowca Imperium.

Jakie jeszcze postacie z „Gwiezdnych Wojen” dotarły do GCZD? Pacjentów szpitala odwiedzili też Jawowie, czyli sympatyczni zbieracze złomu z planety Tatooine. Był również Darth Maul – jeden z najbardziej rozpoznawalnych Lordów Sith oraz Sabine – młoda Mandalorianka z serialu „Rebelianci”. Gwiazdą odwiedzin był jednak R2-D2 – astrodroid, którego z pewnością nikomu nie trzeba przedstawiać.

Wizyta postaci z Gwiezdnych Wojen to początek okresu mikołajkowo-świątecznych atrakcji w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka.  – W najbliższych dniach pacjenci mogą spodziewać się gości z wielu zaprzyjaźnionych z naszym szpitalem firm, instytucji i organizacji. Wszyscy pojawią się z życzeniami zdrowia i oczywiście prezentami. Te wizyty bardzo pomagają chorym dzieciom znieść trudny czas leczenia i pobytu w szpitalu – mówi Beata Wojciechowska-Musik, specjalista ds. promocji i kontaktów z mediami w GCZD.

 

IMG_5311